1721. aastal abiellus 20-aastane sopran, üks Anhalt-Kötheni vürst Leopoldi kammermuusikuid Johann Sebastian Bachiga, õukonna kapellmeistriga, kelle esimene naine oli poolteist aastat tagasi surnud. Anna Magdalena sai kasuemaks neljale lapsele: peagi teismeliseks saavale tüdrukule ja kolmele poisile vanuses 6, 7 ja 11 aastat.
Varsti pärast esimese ühise lapse, Christiana Sophia Henrietta sündi kolis perekond Leipzigi, kus Johann Sebastian oli määratud Thomasschule'i kantoriks ja linna muusikaliseks juhiks. Juhtis ka Anna Magdalena– koduteenijate ja lapsehoidjate majapidamist, töötas oma mehe muusikaäris kopeerijana ja assistendina (organiseeris, komponeeris, lavastas, õpetas) ning jätkas oma karjääri soololauljana. Kuigi meil ei ole sellest ajast autentset pildimaterjali, lubab Anna Magdalena noodiraamat heita siiski pilgu Bachide pereellu ja aimata, mis helid kõlasid nende pere koduses musitseerimises.
Anna Magdalena noodiraamat on kaunis nii seest kui väljast - köidetud rohelisse pärgamenti ja kaunistatud kullaga. Sees enam kui viieteistkümne aasta jooksul valitud isiklikest muusikaeelistustest sündinud väärtmuusika kollektsioon. Prantsuse süidid, jõulised Poola rütmid, romantiline armastuslaul (Aria di Giovannini), tubakapiibu suitsetaja kodufilosoofia, vaimulikud laulud ja luterlikud koraalid. Perekonnale, mida iseloomustavad mitmed tragöödiad (seitse tema kolmeteistkümnest lapsest suri noorelt, nagu ka Johann Sebastiani kolmas poeg, kolm beebit elasid vaid paar päeva, üks poiss oli vaimse puudega), pidid memento mori tekstid surmast ja igavikust olema sügavalt liigutavad.
Kogu see sugestiivsete, kuid kontrastsete viiside võlumaailm puudutab kõige meeldivamal moel ka tänapäeva kuulajate hingekeeli ja annab meile jõudu ja kosutust.
Eesti Barokkorkestrile, kes nagu ikka, mängib ajastu pillidel, on sellest rikkast varasalvest oma valiku teinud orkestri maestro di capella Andrew Lawrence-King.